Tarih Bilincinde Olmak Apocu Tarihi Anlamaktır
Kadın / 22 Mayıs 2010 Cumartesi Saat 06:33
12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
PKK tarihini anlamak, anlam vermek Kürdün yazılamayan tarihini bilmekten geçer. Diğer bir deyimle de ateşten gömlek giyerken tarihi yeniden yazmaktır.

PKK tarihini anlamak, anlam vermek Kürdün yazılamayan tarihini bilmekten geçer. Diğer bir deyimle de ateşten gömlek giyerken tarihi yeniden yazmaktır. PKK daha ilk çıkışında Kürdistan ve düşman gerçekliğini doğru tahlil etmiştir. Buna uygun olarak Önderliğimiz, örgüt, çizgi, militanlık ile devrimin tarzı, üslubu ve temposunu geliştirilmiştir. Eğer Kürdistan’da PKK başarılı olmuşsa ve yine birçok örgüt başarısız kalmışsa nedenini burada görmek gerekiyor.

Kendi tarihsel bilinci olmayan ve çok iyi tahlilini yapmayan hem örgütler, hem de halklar her koşulda kaybetmeye mahkûmlardır. Bu gerçeklikle yolla çıkarak, kendi tarihinin analizini derinden yapmak kadar, kendi kişiliğimizi de aynı derinlikte analiz süzgecinden geçirmek durumundayız. Binyıllardır özelde kürde genelde ise ezilen halklara kanıksanmak istenen sosyal kültürün, ideolojinin ve geçmişlerine dair olan tarih bilincinin ne olduğunu anlamak anlamı bilince çıkarmak büyük önem taşımaktadır.

Çünkü egemen sistem her yerde coğrafyaların farklılıklarına göre, farklı siyasetlerle kendi kullarını oluşturma mücadelesini vermekte. Bunun için hiçbir ahlak kuralı tanımadan, toplumların en kutsal değerlerine el atıp kendine mal edip, bu kutsallıklarda bir kutsallık bırakmamıştır. Her halkın değer yargıları, onu ayakta tutan ahlakı kesinlikle vardır ve bunları da bizler kominal değerlerden de kopuk ele alamayacağımız gibi, kadının yaratığı yazılmayan değerlerden de kopuk ele alındığında bizleri büyük bir yanılgıya götürecektir.

Yaşamın dürt bir yanında saldıran sistemin, kürde onun adına yaşam hakkı verilmeyen, bir halk olarak görmeyen, ona ait ne kadar değerleri varsa ya kendine mal eden yada hunharca tüketen bir yönelim altında yetişen bu halkın bireyleri nasıl şekillenirler acaba ? Bir, Türkten daha Türk olacaksın ki yaşayabilesin. İki, ezilenlere karşı acımasız olacaksın, yani caniden daha cani. Üç, tek ırk, tek dil, tek ulus ideolojisine en çok sen uyacaksın. Bunlara uymayanların  yaşam hakları hiçbir koşul altında yoktur!.

 Kürdistanlı halklara uygulanan bu asırlık politikaların temel dayanaklarını neden biz Kürd ve Kürdistanlılar kendimize soru sormaktan kaçınmadan, en önemlisi de cevabını bulmak için tarihi, kişiliğimizi, düşman gerçekliğini çok derin bir tahlilden geçirmemiz gerekmektedir. Örneğin neden tek ulus, neden çok renkliliklere farklılıklara hayır denilirken, insan yaşamı bu kadar ucuzlaşmakta? Hele bir de söz konusu Kürd olunca buna karşı adeta duymayan ve görmeyen bir tutum alırken uygulamalar daha da katmerleşmektedir. Nedeni kürdün zengin bir tarihinin oluşumu mu?, yoksa insanlığa analık ettiğimi?

Egemen sistemin yaratığı ihanetçi kürde karşı, halen kendi temel değer yargılarını, ona bırakılan kominal değerlere sahip çıkan kürdün var olması sistemin halen kazanmadığının bir göstergesi değilmidir. Bundan kaynaklı da Kürdistan’da işbirlikçi Kürtler egemen kılınarak, tüm Kürtler sermayenin denetimine alınarak, kullanılmak isteniyor. Bu cinsiyetçi devlet ideolojisinin başta Kürdistan ve Ortadoğu da yaşaması demektir de aynı zamanda. Bu zihniyeti yaşatacak olan gericilik, kendi kök hücresini inkâr eden kendi köklerine karşı savaşanların olmasıdır. İlkel milliyetçilik, işbirlikçilik farklı açılardan egem sistemi ayakta tutanlar olmaktalar. Bu çevreler aynı zamanda kadına yaklaşım konusunda egemen sistemin birer protipidirler de, birbirlerini güçlendirmeleri de bundandır. aldıkları temel besinler aynı, karşı oldukları temel noktalar aynı, varlıklarının gerekçesi aynı değilmidir?. Toplumları yürütmenin temel araçları neye hizmet etmekte, toplulukların bir arada yaşamasını kolaylaştıran hukukun bile nasıl işlendiğine bakarsak bile birçok sorumuzun cevabını bulacağımıza inanıyorum.

Tarihi bilincimizde canlı tuttuğumuz oranda, geleceğimiz daha net olacaktır. Bundandır, PKK’yı anlamak, önder Apo’yu anlamaktan geçmekte. Kürdün kişiliğinde yaratılanı çözmeden yeni kürdü inşa etmesi de mümkün olmamaktadır. Egemen sistemin, sermayenin kürdün özerindeki oyunları ve Kürdistan özellinde yürütülen asimilasyon-imha, soykırım konseptlerini boşa çıkarmak ve onlara karşı verilen mücadelede başarı elde etmek için kesin kes tarihi bilincimizi derinlemesine tahlil etmeliyiz. Yaptığımız çözümlemeye göre de kendimizle birlikte topluma yedirilen gerici ideolojilerden arındırıp kendi kök hücremize dönerek, kendimizi Apocu ideolojiyle, ahlakla ve felsefesiyle kendimizi donatıp. Yaşamsallaştırarak topluma gereken öncülüğü edelim. Toplumsal gelişmeler öncüsüz olmayacağı gibi öncünün de kendini yeniden yaratma eyleminde savunduğu ideolojiye göre donatıp ona göre de yaşaması gerekmektedir. Yani söylem ve eylem birlikteliğini yaşamsal boyutta yakalamak gerekmekte, Öncü yapan ve yaptırandır. Bunu yaparken insanları kendi ideolojisi doğrultusunda düşündürten, sorgulayan ve ikna ederek yaptırtandır da. Giyilen ateşten gülmeğin anlamını ne kadar bilince çıkartırsak, tarihi o kadar hafızamızda canlı tutarız. Önder Apo’yu da bir o kadar daha iyi anlar ve kavrarız. Onun yaşamsal kültürünü halkın içinde daha derin yayılmasına katkı da sağlarken öncülük görevimizi yerine getirir, PKK’nın fedai ruhunun coşku ve heyecanının yüreğimizin derinliklerinde yaşarken, kişiliğimizde aşılmayan yanlarımıza daha güçlü özerine gitmemizi de sağlayacaktır.

Artık bizlere reva görülen tarihe, bizler de yaratılan gerici kişilik özeliklerine, kök hücrelerimizden uzaklaştırmalara ve bizleri yaratan analık kültüründen koparmalarına ‘dur’ diyelim. Her türden asimile ve inkâra, kendi dilimizi bizlere yasaklamalarına, Kürt kültürü özerindeki baskılarına, içimize sızan uzantılarına dur!. Öncülük görevlerimiz önünde engel olan her türlü engele, bizlerde yaşanılan aşınmalara, önder Apo ve Apocu ideolojiden uzaklaşmalarımıza, yeni paradigmayı kendimize göre algılamaya dur! diyelim. Kendimizi önderlik gerçeğinde ve onun yaratığı ideolojide arındırıp, öncülük görevlerimize derviş misali sarılalım. Apocu anlayışı yayarken aşk derecesinde tutkuyla yapalım. Çünkü bu bir derviş hane iş, aşkla yapılırken kendinden feragat etmeyi gerektirir. Kendimizi her gün yeniden önder Apo’nun eleştiri-özelleştiri süzgecinden geçirelim, bunu yapmaktan korkmayalım, Önderliksiz yaşam bizlere haram ise onun yaşam tarzı olmayan bir yaşamda ve alışkanlıklarda bizlere haramdır.  

 

Şilan Deniz

Kürdistan Stratejik Araştırmalar Merkezi

www.navendalekolin.com - www.lekolin.org - www.lekolin.net – www.lekolin.info

 

Parveke

TAGS(ETIKETLER):  

Servan
..
Cem sen önce kendi Devletinin tarihini arastirsan cok iyi olacak, eger Türkiyede ve Kürdistanda Irkciliga karsi, Milliyetcilige karsi cikan bir Parti varsa oda PKK\\\'dir. Senin türkiyedeki Sol partilerin bile türk milliyetciliginin alasini yapmislardir.
01 Haziran 2010 Salı Saat 11:20
cem
ırk
ırkcılık uzerine kurulan bir sistem asla tutmaz,ayrıca gecmisiniz cocuk oldurmek,tecavuzler ile ortadadır.saddamdan farkınız yok...
24 Mayıs 2010 Pazartesi Saat 00:44